UTSLÄNGD I NYC

Jag jobbar som flygvärdinna, de betyder att jag får restbiljetter billigt. Då måste vi ju försöka få en plats dit! Det har ju varit drömmen forever!

Det började med att jag måste ha finskor på mig sa dom för då kan vi få flyga i BUISSNESS!
Ok - får man finskor på flygfältet? Ja, om du springer genom passkontrollen igen och sen till Ære butiken längst bort, där allt kostar minst 100€. Men BUISSNESS klingade i mitt huvud. Jag köpte ett par Tommy Hilfigers lite för trånga för 200€ :D Det andra alternativet skulle ha varit 350€. Jag sprang tillbaka i mina små klickiklackar som jag fick blåsor av bara till gaten också och vi hann just och just till flyget, till NJU JÅRK.

Ja vi upptäckte ganska snart att Amerika fungerar lite allmänt trögt :D
Till alla biljetter är det hundra meter lång kö. Men väldigt coolt!
Alltså metro systemet var det svåraste systemet att förstå ever! Vi tog alltid en hållplats för långt.
Jag hade ju läst att man skulle gå över Brooklyn bridge från Brooklyn, inte Manhattan - såklart stoppa int subwayen före vi var på Manhattans sida och det var omöjligt att komma tillbaka till Brooklyn för där gick int metron på typ lördagar, så vi gick ju på Brooklyn Bridge precis så som det är typ fulast att gå haha. Så kom ihåg det; Åk till Dumbo, ät pizza på Julianas och gå därifrån till Manhattan, som också vatr vår plan.

Använd lokaltrafiken
Adventure hack #1

Och sen blev det problem med vår Airbnb! Vi hadde iskallt vatten så jag bara skickade ett meddelande till henne så att hon skulle veta det, jag skrev snällt liksom. Men när vi träffa henne på morgonen blev hon helt galen och sa att jag inte respekterar henne och börja hota med att ringa polisen om vi int sticker nu inom en minut. Jag sa  ju förlåt före det!
Så vi packade vårt pick och pack på cirka en minut, jag gråtandes.
Och var hemlösa i New York.
Så basically så ska man checka några reviews före man bokar vilket boende som helst hehe.
Det här hände i Williamsburg, och jag hade checka in ett gott bagel ställe i närheten, så vi dro dit med alla våra väskor.
På frukoststället så var det också stress och mega svårt att förstå menyn, så till slut hadde vi 6 stycken randiga bagels i alla möjliga färger, så det var cirka det vi åt under resten av resan! Stället va btw ganska billigt och jättenice (int fint! Bara fina bagels!) Det hittar ni här.

Men allt gick bra. Vi hittade ett litet skruttit rum på Manhattan för två huntti. Allt kostar ju typ 400 så vi hadde tur!
Rummet var precis vid Central Park. Men till parken var det också helt omöjligt att hitta. Vi tog liksom en asfalterad bilväg som gick under parken! Men så kom vi fram till Central Park Zoo och gick runt där.

Bo billigt!
Adventure hack #2

Så tog vi oss en tur till Rockefeller center och gick upp på taket där. Höga ställen är ju alltid helt fantastiska. Man måste köa lite men jag tycker det var värt det, man såg ju hela NY!

10 ställen man måst se när man åker till New York: (Jag tar några senare)

- Moma - Modern Museum of Art (dyrt inträde - eller basically har ju allt dyrt inträde)
- Åka förbi Frihetsgudinnan med färjan (som e billig!)
- Central Park  (Bethehesda Fountain - Fint)
- Dumbo & Brooklyn bridge som jag redan nämnde
- Emire state building observation deck eller Top of the rock på Rockefeller center
- West village
- Stone Street - Den äldsta gatan i NY
- Tunnelbanan!
- SoHo
- Highline - Metro som skulle gå i luften men som int blev av eller togs av bruk så nu    ede park istället, hur coolt?

En dollars pizza är helt super om du vill leva billigt i Nyc som vi ;;)